Dijital medya; hayatımıza 2000’li yıllarda giren ve pazarlama dünyasının merkezi haline gelen bir kavramdır. Hali hazırda neredeyse tüm konvansiyonel medya araçları ortadan kalkmış, artık dijital medya en etkin pazarlama alanı haline gelmiştir. Kitle iletişim araçlarının yerini bilgi teknolojisi araçlarına bıraktığı günlerde zaten aksi de düşünülemez olarak kabul edilir. Artık televizyon reklamlarından daha çok internet reklamları kullanılıyor ki, bu sayede doğrudan hedefe odaklanan çalışmalar da yapılabiliyor.
Doğal olarak pazarlama uzmanlarının nitelikleri de bu yüzyılda öncekine göre oldukça farklı. Zira müşteri alışkanlıkları da tıpkı pazarlama zeminleri gibi ciddi şekilde değişmiş durumda ve buna uygun çalışmaların yapılması zorunluluk arz ediyor.
Dijital Pazarlama Uzmanı Kime Denir?
Dijital pazarlama ile ilgilenen bireylerin kariyer hayatı satış danışmanlığı, internet pazarlamacılığı, SEO uzmanlığı, dijital pazarlama yöneticiliği ve daha birçok alt meslek grubunu içinde barındıran çok kapsamlı bir unvandır.
Dijital pazarlama uzmanı olmak için alınması gereken eğitim türü bireylerin hangi çalışma alanına yönelmek istediklerine göre değişir. Ancak en genel bağlamda bakacak olursak sıklıkla bir dijital pazarlama uzmanı online yürütülen pazarlama teknikleri üzerinde çalışmaktadır. Bunun için de sertifikalar veren kurumlar olduğu gibi ülkemizde Ankara Ostim Teknik Üniversitesi’ nde Dijital ve Medya Pazarlama bölümü ders olarak okutulmaktadır.
Dijital Pazarlama Uzmanı Ne Yapar?
Sıradan bir dijital pazarlama uzmanı genel anlamda sosyal medyada ve Google’ da en çok aranan içerikleri tespit eder. Bu tespitin ardından internet kullanıcısının ilgisini çekebilecek nitelikte ürünleri onun karşısında çıkartır ve böylece tanıtımını yaptığı marka veya satmak istediği ürünü daha çok kitleye ulaştırmış olur. Ulaştırdığı kitle ise spesifik ve karşısında bulduğu ürünlere veya markaya ilgi duyan insanlardan oluşur.
Dijital Pazarlama Uzmanlığı İş Tanımı
Dijital pazarlama uzmanı genel olarak bir şirketin satmak istediği ürünü tanıtmak için online ortamda satış stratejileri geliştiren ve ilgi duyduğu alana göre tüketicisini karşısına ürün çıkartan bir uzmandır.
Bazen de çeşitli promosyonlar oluşturup şirketlerin isimleri aracılığıyla tanıtılacak olan ürünü tüketiciye e- mail yoluyla iletir. İnternette en çok tıkladığı şeye göre tüketicinin karşısına satın almak isteyeceği muhtemel olan ürünü sunar.
Dijital pazarlama uzmanları hangi mecraları kullanır?
- Sosyal medya kanalları
- Bloglar
- İnternet siteleri
- İnfografikler
- Çevrimiçi broşürler
- Markaların logo, yazı tipi vb. işleri
- Etkileşimli araçlar
- E kitaplar
- E mail
Dijital Medya Uzmanı Hangi Eğitimleri Alır?
Dijital medya veya dijital pazarlama uzmanı; geleneksel bir pazarlama uzmanından çok daha fazla bilgi ve birikime sahip olmak durumundadır. Bu kişiler, hem bilgi teknolojileri araçlarını, hem iletişim araçlarını, hem de pazarlama tekniklerini çok iyi kullanabiliyor olmalıdır. Yani; bir dijital pazarlama uzmanı bir pazarlama uzmanının çok daha ilerisinde eğitimler almış olmalıdır. Kodlama değilse de, belli düzeyde yazılım bilgisi, seo bilgisi, internet araçlarını kullanma bilgisi ve elbette tecrübesi bu uzmanların niteliklerini ortaya koyan özelliklerdir.
Dijital Pazarlama Uzmanı Ne Yapar?
Günümüzde popülerliğini arttıran meslekler arasında yer alan dijital pazarlama uzmanı, gelirini internet üzerinden sağlayan meslek gruplarından biridir. Dijital pazarlamanın her geçen gün önemini arttırdığı dünyada bu alana ait özel pozisyonların açılması da kaçınılmaz oldu. Dijital pazarlama uzmanları genellikle bir ürün veya hizmetin doğru kişilere iyi analizler yapılarak ulaştırılmasını sağlayan kişiler olarak adlandırılmaktadır. Örnek bir E – ticaret sitesinde satış yapan mağazanın dijital pazarlama uzmanının uygulayacağı işler bulunmaktadır. Bunların başında verimli reklam çıkışı, ürün satışını arttırmaya yönelik faaliyetler gelmektedir. Temelde satış pazarlama uzmanları gibi çalışıyor olsa da dijital pazarlama da SEO hakkında bilgi sahibi olunması da son derece önemli kriterler arasında yer almaktadır.
Dijital pazarlama yapılırken SEO odaklı içeriklerin geliştirilmesi, hedef kitleyi elde tutmak için yapılması gereken işlemler arasında yer almaktadır. Dijital pazarlama uzmanları aynı zamanda ürünlerin kalitesini ve SEO’ya uygunluğunu da bizzat sağlamaktadır. Dijital pazarlama uzmanları bu işlemleri yaparak hem ürün ve hizmetlerin satışlarında artış yaşatmaktadır hem de kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkartma potansiyeli taşımaktadır. Günümüzde hemen hemen her markanın dijital pazarlama uzmanına sahip olduğu bilinmektedir. Bu uzmanlar aynı zamanda internet üzerinden satışı gerçekleştirilecek olan ürün veya hizmetlerin reklamını da üstlenmektedir. Reklam ayarlarını hazırlarken reklamın türü, reklamın çıkış tarihi, hedef kitle analizi gibi birçok detayı da yine dijital pazarlama uzmanları incelemektedir.
Dijital pazarlama yapılırken bütçe odaklı çalışmalar yapmak tasarruflu olunması konusunda önemli basamaklar arasında yer almaktadır. Bu nedenle internet üzerinden satış yapan dijital pazarlama uzmanlarının olabildiğince düşük reklam ücretleriyle daha fazla kullanıcıya ulaşması beklenmektedir. İşletmeler dijital pazarlama stratejileri ile hem gelirlerinde artış yaşayabilir hem de marka değerini arttırmaya yönelik faaliyetlerde bulunabilmektedir.