İnteraktif reklam veya interaktif reklamcılık genellikle dijital reklam ile karıştırılmaktadır. İnteraktif kelimesi etkileşim anlamına gelmektedir. İnteraktif reklam, tüketicinin yalnızca aradığı ürün veya hizmet reklamlarını izlemesine olanak veren, elektronik sistemde yer alan ya da yapısı itibariyle bu tür karılıklı bilgi alışverişine olanak sağlayan reklam demektir. İnteraktif reklam, etkileşim kelimesi ile uyumlu olarak marka ve müşteri arasında iki yönlü iletişim geliştirilmesi ile ilgilidir.
İnteraktif reklamcılık, reklamların yönlendirdiği kişilerden gelen bir geri bildirim mekanizmasını içeren tanıtım tekniklerini ifade etmektedir. Google Adwords veya Facebook reklamları interaktif reklamcılığa örnek olarak verilebilmektedir. Google Adwords sisteminde reklamları kaç kişi izledi, kaç kişi tıkladı görebilirsiniz. İnteraktif reklamcılığın en önemli özelliklerinden birisi de bu olmaktadır.
Bir reklamı interaktif yapan nedir ?
İnternet üzerinden karşımıza çıkan reklamlar bazen şaşırtıcı tarzda olabilir. Daha önce araştırma yaptığımız ürünler ile ilgili reklamların karşımıza çıkması günümüzde tartışılan konular arasında yerini almaktadır. Etkileşim anlamına gelen interaktif kelimesi son yıllarda en çok tercih edilen reklam türleri arasında yer almaktadır. İnteraktif reklam, kullanıcının aradığı veya istek listesine eklediği ürünler üzerinden reklam gösterilmesini amaçlayan bir reklam türüdür. Örnek olarak internet üzerinde bir süre ayakkabı ile ilgili araştırmalar yaptıktan sonra karşınıza sürekli ayakkabı reklamlarının çıkması, bu reklamların interaktif reklam olduğunu göstermektedir. Günümüzde interaktif reklamların merkezi Google üzerinde yer almaktadır.
Google kendi sağladığı platformlarında interaktif reklam kullandığını açıklamıştır. Hem kullanıcı deneyimini arttırmayı hem de E – Ticareti geliştirmeyi amaçlayan Google son güncellemeleriyle birlikte interaktif reklam ağına daha fazla yatırım sağlamaktadır. İnternet üzerinde gezinti yapılırken bir reklamın interaktif olduğunu anlamak için birkaç basit yol bulunmaktadır. İlk olarak daha önce araştırma yapılan bir konu üzerinde çıkan reklamlar gelmektedir. Araştırma yapılan ürünlerin reklamları karşımıza sık sık çıkıyorsa kullanılan site ve uygulamaların interaktif reklam modelini tercih ettiği anlamı çıkarılabilir.
İnteraktif reklamlar sayesinde daha önce aradığınız ancak bulamadığınız ürünlere kolaylıkla ulaşım sağlamanız mümkündür. İnternet üzerinden gerçekleştirilen aramalarda genellikle görsel resim modellerinin tercih edildiği interaktif reklamlar, otomatik olarak hazırlanmaktadır. Genellikle E – ticaret sitelerini merkez alan İnteraktif reklamlar, kullanıcıların geri dönüş gerçekleştirdiği en yüksek reklam türleri arasında bulunmaktadır. Web sitelerine interaktif reklam eklemek isteyen kişiler Google reklam ağı ile sitelerine interaktif reklamları ekleyebilmektedir. Adsense üzerinden eklenecek reklam kodları ile İnteraktif reklam ağına katılım sağlamak mümkündür. Geniş kitlelere ulaşma konusunda ön plana çıkan İnteraktif reklamlar, günümüzün en popüler reklam ağları arasında yerini almaktadır.