Mobil uyumlu web sitesi, sadece bilgisayardan değil, mobilden de bir siteye girildiğinde uyum sağlayan, sitede herhangi bir bozulma olmayan, ekrana uyumlu bir şekilde değişen web sitelerine verilen addır. Mobil uyumlu web sitesinin birçok avantajı bulunmaktadır. Mobil uyumlu web siteler kullanıcı dostudur. SEO uyumlu, kolay yönetilebilir, kullanıcı deneyimini arttıran ve uygun maliyetli bir yapıdadır.
Mobil uyumlu web tasarıma sahip web siteleri daha kullanışlıdır. Kullanıcılar web sitenize daha kolay bir şekilde gelebilirler. Kullanıcı deneyimini daha iyi yaşatırlar. Bunun yanında arama motorları mobil uyumlu web sitelerini tavsiye etmektedir. Google dahil olmak üzere bütün arama motorları, mobil uyumlu web sitelerini kullanıcı deneyimini daha iyi yaşattıkları gerekçesi ile daha yukarılarda göstermektedirler.
Mobil uyumlu web sayfası nasıl yapılır?
Son zamanlarda sıklıkla artan internet sorgularından olan mobil uyumlu web sayfaları, web geliştiricilerinin aşina olduğu konular arasında yer alıyor. Özellikle internet kullanımının mobil cihazlarda yaygınlaşmasıyla popülerliğini arttıran web siteleri yatırımlarını mobil cihazlara yönelik yapmaya başladı. Mobil uyumlu web sitesi hazırlamak isteyen kişiler ise genellikle AMP modelini tercih etmektedir. Hali hazırda web siteleri için hazırlanmış temaları AMP’e dönüştürmek mümkündür. Böylece sıfırdan tema kurulmasından ziyade optimize işlemiyle aynı temayı mobil cihazlarda kullanılmasına olanak sağlanmaktadır.
Mobil uyumlu web sitesi yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli başlıklardan biri uyumluluk ve çözünürlük ayarıdır. Her cihazın boyutu farklı olacağından uyumluluğu cihaza göre ayarlanabilir kılmak kullanıcı deneyimini arttıran işlemler arasında yer almaktadır. Kullanıcı deneyimini önemseyen web geliştiricileri, mobil uyumlu web sayfaları oluştururken bu tür entegre sorunlarına dikkat etmektedir. Mobil uyumlu web sayfası hazırlamak için programlama bilgisini bilme zorunluluğu bulunmamaktadır. Eğer ki WordPress ve Joomla gibi içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız rahatlıkla mobil uyumlu web sitesi oluşturabilirsiniz. WordPress üzerinde yer alan temalar genellikle mobil uyumlu ( AMP ) temalardır. Tema ayarları kısmından mobil için ayarlamalar yaparak sitenizi mobil cihazlara uyumlu hale getirmeniz mümkündür. Siteyi mobil cihazlar üzerinden ziyaret edecek olan kişiler için önemli başlıklardan biri de içerik yönetimidir. İçeriklerde yer alan font boyutu ve türü kullanıcı açısından önemli görülen başlıklar arasındadır. Masaüstü ile mobil arasında boyut ve görünüm farklılıkları olduğundan aynı fontu kullanmak bazı durumlarda olumsuz dönüş alınmasına sebebiyet verebilmektedir. Bundan dolayı mobil uyumlu web sayfası ayarlanırken font ayarlarının da mobil için gözü yormayacak şekilde seçilmesi gerekmektedir.
Mobil Pazarlama Türleri Nelerdir?
Son yıllarda adını sıklıkla duyduğumuz bu kavram, adından da anlaşılabileceği üzere mobil cihazlar üzerinden pazarlama işlemini tanımlayan bir kavramdır. Sürekli olarak kullandığımız mobil cihazlar üzerinden pazarlama yapmak elbette gayet verimli bir yöntemdir.
Mobil pazarlamada, mobil cihaz kullanıcılarının kullandığı çeşitli uygulama ve servisler aracılığı ile bilgi toplama, veri işletme ve çeşitli önerilerde bulunma gibi işlevler yerine getirilir. Bunlardan en eski olanı SMS yoluyla tanıtım yapmaktır.
Mobil Pazarlama Türleri Nelerdir?
Oyun içi mobil pazarlama: Oyun içi mobil pazarlama, oyun içerisinde görünen reklamları ifade etmektedir. Oyun içi reklamlar, tam sayfa reklamlar ve yükleme ekranları arasında görünen video reklamlar olarak görünebilir.
Yere Bağlı Pazarlama: Yere dayalı mobil reklamlar, kullanıcının konumuna bağlı olarak görünen reklamlardır. Örnek olarak bazı işletmeler reklamlarını belirli bir alanda yoğunlaşmasını isteyebilirler. Bu sayede markalar hedeflerine daha verimli bir şekilde ulaşabilirler.
Uygulama Tabanlı Pazarlama: Mobil pazarlamaları içeren bir pazarlama çeşididir. İnsanlar zamanının %75 kadarını internetli uygulamalarda geçiriyor. Google AdMOb gibi hizmetler, reklam verenlerin üçüncü taraf mobil uygulamalarda görünen mobil reklamlar oluşturmasına yardımcı olmaktadır. En çok tercih edilen mobil pazarlama kanalıdır.
QR kodları: QR kodları, daha sonra QR kodunun eklendiği belirli bir web sayfasına götürülen kullanıcılar tarafından taranır. QR kodlar genelde mobil oyunlaştırma ile aynı hizadadır ve onları gizleten bir unsura sahiptir.
SMS: SMS pazarlaması, bir kullanıcının telefon numarasını almayı ve onlara metin teklifi göndermeyi içerir. Artık modası geçmiş bir pazarlama türüdür.