SEO, “Search Engine Optimization” açılımı ile Türkçe olarak “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelmektedir. Son zamanlarda yoğun bir şekilde SEO çalışmalarının ağırlık kazandığını görmekteyiz. İlginin bu denli artmış olması da Seo ile nasıl para kazanılır sorusunun cevabına olan merakı da makul kılmaktadır. Firmanıza ait olan internet sitesinin arama motorları karşısında, daha iyi sonuçlar göstermesi, SEO çalışmaları ile mümkün olmaktadır. SEO çalışmaları doğru yapıldığında, firmanıza ait internet sitesinin ziyaretçi sayısı artacaktır. SEO çalışmaları, web sayfası üzerinde, sürekli olarak iyileştirmeler yaparak arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer edinebilme rekabetine dayanmaktadır.
SEO Kavramını Daha İyi Kavramak
SEO ile nasıl para kazanılır sorusu son zamanlarda sıklıkla araştırılan konular arasında yer almaktadır. Sahip olduğunuz firmaya ait web sitesinin ziyaret edilme sıklığını, SEO çalışmaları ile artırmanız mümkündür. İnternet sitenizin SEO ayarlamaları ne kadar doğru ve yerinde olursa, kullanıcıların internet sitenizi arama motorları aracılığı ile bulması da, o kadar kolay olmaktadır.
Örneğin, perde satışı ile ilgili bir e-ticaret siteniz var. Siz, internet sitenizin aylık ziyaretçi sayısını artırarak, hem satışlarınızı artırmak hem de e-ticaret sitenizde yer alan blog tarzı bir bölüm üzerinden de reklam gelirleri elde etmek istiyorsunuz. Bu durumda, SEO ayarlarınızı doğru bir şekilde yaptığınızda, arama motorlarında firma web sitenizin bulunması kolaylaşacaktır. Arama motoruna “perde satışı” yazıldığında, ilk sırada sizin e-ticaret sayfanızın görünmesi, firmanız için önemli bir rekabet avantajıdır.
SEO ile ilgili kuralları daha iyi anlamak için öncelikle arama motorlarının çalışma mantığını doğru anlamak gerekmektedir. Üzerinde faaliyet gösterdiğiniz platformun çalışma mantığını anladığınızda, bu alanlarda daha etkin bir şekilde strateji belirlemeniz mümkün olacaktır.
Arama Motorlarının Çalışma Mantığı
Seo ile nasıl para kazanılır sorununa, arama motorlarının mantığını anlamakla başlamak doğru olacaktır. Arama motorları, kullanıcılarına en doğru ve kaliteli sonuçları sunmak amacına sahiptir. Sahip olduğunuz firmanın internet sitesi, faaliyet gösterdiği alanda ne kadar özgün ve kaliteli bilgilere ya da içeriklere sahipse, arama motorlarının beğenisini kazanması o kadar yüksek olacaktır. Sitenizin arama motorları nezdinde beğenilmesinin karşılığı da arama sonuçlarında üst sıralarda çıkması olacaktır.
Arama motorları, belirli aralıklarla yaptığı güncellemelerle her anahtar kelime ile ilgili en doğru içerikleri sunan internet sitelerini belirlemeye çalışmaktadır. Ziyaretçilerine en kaliteli ve özgün içerikleri sunan internet siteleri, Google ve diğer arama motorları için önemli bir ölçüttür. SEO çalışmalarının en önemli amacı, arama motorlarına, konu ile ilgili en doğru web sitesi olduğunuzu ispat etmektir.
Arama motorlarında üst sıralarda çıkmak için kaliteli ve özgün içerik üretmek önemlidir. Ancak, arama motoru performansı için bu kıstas tek başına yeterli değildir. Arama motorlarının istediği kurallara göre web sitesinin optimize edilmesi ve web sitesi ziyaretçilerine fayda sağlamak amacı ile içerik üretmek gibi konular, arama motorları için çok önemlidir.
SEO İçin Anahtar Kelimelerin Önemi
Seo ile nasıl para kazanılır sorusunun cevapları arasında anahtar kelimelerin önemi yadsınamaz. Arama motorları, anahtar kelimelere büyük önem vermektedir. Sahip olduğunuz internet sitesini kimlerin ziyaret ettiğini ya da ziyaret edebileceğini düşünerek anahtar kelimelere yönelik çıkarım yapmanız gerekmektedir.
Her kelimeyi kullanarak Google ve diğer benzer sitelerde yukarıda yer almanız çok zor bir durumdur. Çünkü genel kelimeler için diğer web siteleri ile yüksek bir rekabet bulunmaktadır. Bu durumda spesifik kelimelerin anahtar kelime olarak seçilmesi ve site genelinde bu kelimelerin üzerine yoğunlaşılması önemlidir. Spesifik anahtar kelimelerini kullanarak site trafiğini artırmanız gerekmektedir.
“Samsung telefon” için arama sıklığı 135,000 gibi büyük bir rakamdır ve Seo Difficulty” ifadesinin kısaltması olan “SD” değeri de 77 gibi büyük bir rakam olarak yer almaktadır. Bu ifadenin anahtar sözcük olarak belirlenmesi ve bu kelimeyi kullanarak arama motorlarında üst sıralarda yer edinilmesi çok zordur. Bunun yerine daha spesifik kelimeler, anahtar kelime olarak tercih edilmelidir.
Örneğin, internet siteniz, samsung cep telefonları için bakım ve onarım hizmeti sunan firmanızı tanıtmakta ve site aracılığı ile mevcut müşteri sayısını artırmak istiyorsunuz. Bu amaç için, firmanıza ait internet sayfasında anahtar kelime seçimi “samsung telefon servis” tarzında spesifik bir seçimle belirlenebilir. Bu kelimenin aranma sıklığı daha düşük olmakla birlikte SEO zorluk seviyesi de düşük bir değerdedir. Bu kelime üzerine odaklanılması, internet sitenizin arama motoru performansını artıracaktır.
İnternet Sitesi İç Optimizasyonu
Sahip olduğunuz internet sitenizde yaptığınız optimizasyonlar, iç optimizasyon olarak adlandırılmaktadır. Arama motoru sonuç sayfasında her zaman, internet sitelerine ilişkin;
- Bir başlık,
- Bir açıklama,
- Bir de URL adresi yer almaktadır.
İnternet sitenizin optimizasyonuna başlarken de öncelikle bunları optimize etmeniz gerekmektedir. İnternet sitenizde yer alan tüm sayfalara benzersiz başlıklar girilmeli, başlıklar açıklayıcı olmalı ve açıklamalar yeterli düzeyde yer almalıdır. URL (adres) yapısının da net bir şekilde belirlenmiş olması gerekmektedir. Arama motorlarında üst sıralarda çıkmaya yarayan site içi optimizasyon için bazı genel kurallara dikkat etmekte fayda bulunmaktadır.
İnternet Sitenizle Alakalı İçerikler Üretmek
Seo ile nasıl para kazanılır sorusu için site içi optimizasyon kurallarına uygun davranmak çok önemlidir. Bu nedenle internet siteniz hangi konu ile ilgiliyse, bu konuya yönelik olarak güncel ve özgün içeriklerin web sitenizde bulunması gerekmektedir. Arama motorları, güncel tutulan web sitelerin arama sonuçlarını her zaman artırmaktadır.
Sayfalar İçin Benzersiz Başlık Seçmek ve Açıklama Etiketi Koymak
İnternet sitenizde bulunan tüm sayfalar için özgün başlıklar koymalısınız. Ayrıca sitenin açıklama etiketine (meta tag) sahip olması önemlidir. Açıklama etiketleri, kullanıcılara sayfa hakkında ön bilgi sunmaya yarayan alanlardır.
Backlink (Çapa Metin) Kullanmak
Backlink olarak adlandırılan çapa metinler, arama motoru sıralamasını etkileyen iç bağlantılardır. Bu bağlantılara tıklandığında farklı bir sayfaya geçiş mümkün olmaktadır. Örneğin bir blog sitesinde herhangi bir konu hakkındaki bir yazıyı okurken yazının içerisinde“Pazarlama Stratejisi Nedir?” isimli başka bir sayfaya geçiş yapmak için kullanılmaktadır. Arama motorları backlink bulunan site ve sayfaların arama sonuç performansını artırmaktadır. Ancak, site içerisinde kullanılan backlinkler tamamen sitenin kendisi ile ilgili olmalı, kendi markası etrafında gerçekleşmelidir.
Başlık Etiketlerini Doğru Kullanmak
Site içerisinde yer alan başlık etiketlerini (H1-H6) doğru kullanmak gerekmektedir. Tüm içeriklerinizde muhakkak H1 başlığı bulunmalıdır. Yazı başlıkları içerisindeki hiyerarşik sıralamaları da doğru yapmakta fayda bulunmaktadır. H1 başlığı yalnız 1 sefer kullanılırken diğer başlıklar hiyerarşiye uygun olarak fazla sayıda kullanılabilir.
İnternet Sitenizin Hızlı Açılması
Seo ile nasıl para kazanılır sorusunun hızlı bir firma web sitesi ile mümkün olabileceğini unutmayın. Arama motorları, her zaman kullanıcılarına en iyi sonuçları vermek istedikleri için yavaş açılan internet sitenizin arama motoru puanı düşecektir.
Mobil Uyumlu Bir İnternet Sitenizin Olması
Firmanıza ait internet sitenizin arama motoru sonuçlarını etkileyen önemli bir konu da, mobil uyumlu bir internet sitesine sahip olup olmadığınızdır. İnternet sitenizi mobil uyumlu hale getirmeniz, arama sonuçları sıralamasında üst sıralarda yer edinmenize yardımcı olacaktır.
SEO İle Firma İş Hacminin Geliştirilmesi
Seo ile nasıl para kazanılır sorusu için sonuç olarak şöyle cevap verilmelidir. Firmanızın internet sitesinde yer alan içeriklerin özgün üretilmesi ve içerik üretimlerinde SEO zorluk derecesi düşük olan odak anahtar kelimelerin tercih edilmesi gerekmektedir. Bunun dışında, site içi optimizasyon kurallarına uygun ayarlamalara da yer verildiğinde, sitenizin ziyaretçi trafiği zamanla artacaktır. Bunun sonucunda da daha fazla tıklanma oranları ve daha fazla ürün satışları yapmanız mümkün hale gelecektir.