Site Dışı SEO Nedir, Nasıl Yapılır ?

Site Dışı SEO Nedir, Nasıl Yapılır

Site dışı SEO çalışmaları, web sitenizi dijital platformlarda paylaşarak Google’a uygun backlinkler almayı, sosyal medya, forum, video gibi platformlarda paylaşarak backlink çeşitliliğini sağlamayı ifade etmektedir. Bütün bu işlemler site dışı SEO çalışmasını kapsamaktadır. Site dışı SEO çalışmaları, toplam SEO çalışmalarının %65’lik bir kısmını ifade etmektedir. SEO çalışmaları, sadece backlink çalışmalarından ibaret değildir.

Günümüzde backlink sayısından çok backlinklerin durumu ve kalitesi daha önemlidir. Örneğin kalitesiz çok sayıda backlink alan site ile kaliteli az sayıda backlink alan site karşılaştırıldığında, kalitesiz az sayıda backlink alan site Google nezdinde daha değerli olacaktır. Dolayısıyla site dışı paylaşımlarınızı yalnızda kaliteli sitelerde gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Site Dışı SEO Nedir?

Site dışı SEO nedir ve tam olarak ne işe yarar bilgi vermek istiyoruz. Site dışı SEO genel anlamda bbir web sitenin Yandex, Google ve Bing gibi arama motorlarında üst sıraya çıkması için yapılan çalışmayı ifade eder. Başka bir web sitede, kendi siteniz için yapılan anahtar kelimelerle backlink işlemi yapılmasıdır. Bunun için anahtar kelime ile backlink çalışması, yorum ve açık URL bırakma gibi makalelerde bilgi sağlanır.

İnternet üzerinde yayın yapan bloglar, forumlar, haber siteleri üzerinde sitenizin URL’sinin yer aldığı veya anahtar kelimelerin yer aldığı içerikler paylaşılır. Böylece başka siteler aracılığıyla siteniz dışarıdan beslenir. Yani web sitenizi dışarıdan besleyecek ve kullanıcıların sitenize yönelmesini sağlayacak tüm içerik çalışmaları site dışı SEO’nun alanına girer.

Site Dışı SEO Neden Önemlidir?

Arama motorlarının algoritması ve sıralamalara ilişkin faktörler sürekli olarak güncellenir. Değişen tüm faktörlere karşın, site dışı SEO çalışmaları her zaman etkilidir. Yapılan site dışı SEO çalışmaları sayesinde web siteniz sıralamada büyük bir avantaj sağlar. Bu yüzden bir web sitesi her zaman site dışı SEO ile beslenmelidir. Yapılan çalışmalarda site dışı SEO çalışmalarının sıralama da %50 oranında bir faktör barındırdığını göstermektedir.

Site Dışı SEO’nun Faydaları Nelerdir?

Site dışı SEO’nun faydaları arasında sizlere sayabileceğimiz pek çok unsur vardır. Zaten yıllardır SEO çalışmaları kapsamında en çok tercih edilen çalışmalardan biridir. Site dışı SEO çalışmaların en önemli faydaları şöyledir;

  • Web siteniz, arama sonuçlarında çok daha üst sıralarda yer alır ve buna bağlı olarak da daha fazla trafik alır.
  • Google üzerinde sayfanızın önemini gösteren sayfa sıralaması artar.
  • Web siteniz daha fazla ilgi görür çünkü insanlar güvenilir sitelerde sizin sayfanıza doğru yönlendirmelerle karşılaşır. Bu bir tür kelebek etkisi gibi düşünülebilir.
  • Sitenizin hem arama motorları açısında hem de kullanıcılar tarafından güvenilirliği artar. Özellikle belirli bir konuda uzmanlığınızı ve tecrübenizi belirttiğiniz içerikler, Google tarafından takdir edilecektir.

Genel olarak bakıldığında backlink çalışmaları bir web sitesine daha fazla trafik çekilmesi ve kullanıcıların sitenizden daha fazla haberdar olmasını sağlar.

Site Dışı SEO Çalışmaları Nelerdir?

Site dışı SEO çalışması yaparken sık olarak sosyal medya platformları, reklam kanalları ve sosyal etiketleme kullanılmaktadır. Bu haliyle site dışı SEO çalışmaları şu işlemlerden oluşmaktadır.

  • Kullanıcı odaklı, özel ve paylaşma dürtüsü uyandırabilecek içerikler hazırlanmalıdır. Tabi bunun yanında arama motorlarında sıralama elde edebilecek içerikler üretmekte önemlidir. Site, içerik odaklı olmalı, içerikler kaliteli ve özgün bir şekilde oluşturulmalıdır. Her yaştan kullanıcıya hitap edeceğiniz için aynı zamanda sadelik ve anlaşılabilir olmak da çok önemlidir.
  • Sitenize ziyaretçi trafiği sağlamak için Google’ın web sitenin kaliteli olması hakkındaki yönergelerini dikkate almak, talimatlara uygun bir şekilde stratejiler geliştirmek de site dışı SEO çalışmalarından birisidir. Talimatlara uygun bir yapıda olursanız trafik çekmek konusunda sıkıntı çekmezsiniz. Böylelikle kısa sürede yüksek sayıdaki trafiğe ulaşabilirsiniz.
  • Aynı zamanda üst sıralarda yer alan web sitelerinin analizlerini yapmak da önem arz eden bir konudur. Üst sıralarda yer alan web siteleri bunu nasıl başarmış? Bu ancak analiz sayesinde öğrenilebilir. Onların kullandığı backlinkleri de kullanabilirsiniz.
  • Backlink ihtiyacını otoriter konumda olan sitelerden ve arama motorlarında belli bir yer edinmiş sitelerden karşılamanız da site dışı SEO çalışmalarından birisidir. Backlink ihtiyacını bu şekilde karşılarsanız, site dışı SEO işlemlerini sağlıklı bir şekilde yürütmek adına işlem yapmış olursunuz. Bu sayede backlink sayesinde elde edeceğiniz faydayı maksimize edersiniz.
  • Link çöplüğüne dönüşmüş sitelerden uzak durmak ve bu sitelerde tanıtım çalışması yapmamak. Unutmayın, link çöplüğüne dönüşmüş siteler size bir fayda sağlamaz ve aksine sitenize zarar verebilir. Bu nedenle link çöplüğüne dönmüş sitelerden uzak durmak, yapacağınız en akıllıca iş olacaktır.
  • Site dışı SEO çalışma planınıza göre sitenizdeki bütün linkleri nofollow – dofollow olarak ayarlamak. Bu şekilde site kalitesini koruyabilirsiniz.
  • Site dışı SEO çalışmalarından birisi de Google Search Console uygulamasını sürekli takip etmektir. Burada yer alan uyarıları dikkate alarak sitenizi yönetmelisiniz. Bu sayede site dışı SEO çalışmalarından en yüksek düzeyde fayda elde edebilirsiniz.
  • Sosyal medya platformlarından (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn) pozitif bir şekilde yorum ve değerlendirmeler almak. İnternet dünyasına sektörünüzle ilgili kaliteli resimler yüklemek ve başkalarının bunları kullanmasını sağlamak. Bu sayede site bilinirliği artış gösterecektir.
  • Google Analytics veya diğer araçları kullanarak sitenize gelen linkleri sürekli kontrol etmek, olası spam durumlarını engellemek veya kontrol altında tutmak. Gelen linkler sürekli olarak kontrol edilmelidir. Aralarında eğer zararlı linkler bulunuyorsa bunlar engellenmeli, olası spam durumları da engellenmelidir.
  • Site içeriklerini hashtag kullanarak sosyal medya platformlarında paylaşmak. Bu sayede hedef kitlenizle sık sık etkileşim kurarak etkileşim sayınızı arttırabilirsiniz. Bunun SEO açısından faydası yüksek düzeydedir.
  • Okuyucuyu web sitesine çeken, ilgi çekici, iyi tasarlanmış reklamlar oluşturmak. Bu site trafiğinizi arttırarak sitenizin bilinmesini ve üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır. Tanınır bir site olmanın olmazsa olmaz koşullarından birisi reklam vermektir.
  • Firmanıza değer katacak bir şekilde anahtar kelimeler oluşturmak. Bunları Google, Yandex gibi arama motorlarında ön plana çıkartmak. Bütün bunlar site dışı SEO işleminin ayrılmaz bir parçasıdır.

Site Dışı SEO (Off Page SEO) Nasıl Yapılır?

Site Dışı SEO (Off Page SEO) Nasıl Yapılır?

Off page SEO çalışması, web sitelerinde sizin için yayınlanacak olan içerikle yapılır. Bu içeriklerin bazı kriterlere sahip olması gerekir. Her şeyden önce mutlaka özgün olmalı ve dikkat çekmelidir. İnsanların işine yarayacak bir içerik olması, her zaman kullanıcı tarafından çok daha fazla dikkat çeker ve kitlelerin çekilmesini sağlar. Arama motorlarında önemli olan kullanıcılara en iyi içeriklerin sağlanması olduğu için, başka sitelerde yapılan backlink çalışmaları her zaman son derece kıymetlidir. İçerikte yaptığınız iş ve verdiğiniz hizmetler hakkında ne kadar detaylı bilgi verilirse kısacası o kadar fayda sağlanır.

Site dışı SEO çalışmaları ile ayrıca web sitenize dair güven sağlanır. Arama motorları için sağladığınız güven sayesinde yine web siteniz üst sıralara çıkar ve bilinirliği artar. Başarılı bir web sitesinin olmazsa olmazları arasında site dışı SEO çalışmaları yer almaktadır. Sitenizde bulunan bütün içerikleri kullanıcı odaklı olarak hazırlarsanız ve SEO kurallarına da uygunsa site dışı SEO çalışmalarına uygunsunuz demektir. Unutmayın, rakipleriniz var ve bu bilgileri onlar da bilmekte. Rakiplerinizde çeşitli arama motorlarında üst sıralarda yer almak için çalışmaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

Sayfa dışı SEO nasıl yapılır?

Sayfa dışı SEO, güvenilir ve saygın olan siteler üzerinden bir web sitesine bağlantı verilmesi için hazırlanan içerikleri kapsar. Web sitesinden bahsedilen, anahtar kelimelerle desteklenen ve URL gibi paylaşımlar sağlanan içeriklerdir. Klasik olarak backlink çalışmaları, en basit site dışı SEO çalışmalarıdır. Sitenin güvenilir olması için yapılan çalışmaları kapsar.

Backlink satın almak, site dışı SEO’nun en önemli aşamalarından biridir. Bununla birlikte, kullanıcılar tarafından yorumların ve ziyaretlerin fazla olması, Google tarafından çok daha fazla tercih edilmektedir.

Sadece site dışı SEO çalışmasının fiyatı nedir?

Bir web sitesinin tam olarak kullanıcı odaklı olması için tercih edilen site dışı SEO çalışmalarını kapsayan SEO paketlerinin fiyatları değişebilir. Bir web sitesinin ihtiyaçlarına ve yapılan çalışmalara göre fiyat konusu değişir. Tam SEO ücretleri hakkında bilgi alınabilmesi için uzman görüşü alınması çok daha önemlidir.

Site dışı SEO mu yoksa site içi SEO mu daha önemli?

Bir web sitesinin başarılı olması ve arama motorlarında üst sıralarda yer alması için hem site içi hem de site dışı SEO çalışmalarına birlikte ihtiyaç vardır. Ancak yapılan site dışı SEO çalışmalarının, bir SEO çalışmasının en önemli aşaması olduğunu belirtmemiz gerekir.

You May Also Like
Pazarlama Nedir?
Devamını Oku

Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır ?

İçindekiler Hide Pazarlama Tanımı Nedir?Pazarlama Tanımındaki Temel Kavramlar Nelerdir?Pazarlama Fonksiyonları Nelerdir?Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?Pazarlama Özellikleri Nelerdir?Pazarlama Nasıl Yapılır?Hizmet Tanıtımı…
SEO Uyumlu Hosting Nedir?
Devamını Oku

SEO Uyumlu Hosting Nedir?

İçindekiler Hide SEO Nedir?Hosting Nedir?SEO İçin Hosting Seçimi Neden Önemlidir?SEO Uyumlu Hosting ÖzellikleriHızSunucu güvenliğiPanelMüşteri hizmetleriUygun paketLokasyonSıkça Sorulan SorularSeo…
İnteraktif Reklam Nedir, Nasıl Yapılır? - Gnet
Devamını Oku

İnteraktif Reklam Nedir, Nasıl Yapılır?

İnteraktif reklam veya interaktif reklamcılık genellikle dijital reklam ile karıştırılmaktadır. İnteraktif kelimesi etkileşim anlamına gelmektedir. İnteraktif reklam, tüketicinin…